RPAS Services heeft alle expertise in huis om uw opdracht uit te voeren.


Met gekwalificeerde piloten, gekeurde toestellen en in samenwerking met specialisten op het gebied van de interpretatie van de onderstaande data typen kunt u uw bedrijfsvoering verder optimaliseren en kosten besparen.

De door de luchtvaart authoriteit (ILenT) uitgegeven bevoegdheden omvat:

  • Aeroplane (A) ≤ 25 kg
  • Rotorcraft (H) ≤ 25 kg
  • Het vliegen in civiele CTRs volgens artikel 16 Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen;
  • Het vliegen in de Militaire CTRs;
  • Het vliegen binnen 50 meter van een ship, voertuig, object, van en over wegen met een max. snelheid van 80 km/hour alsmede spoorwegen;
  • Het vliegen boven 400 ft AGL met een maximale afstand van 25 meter van het object hoger dan 400 ft;
  • Het vliegen binnen 50 meter van objecten incl gebouwen in een industrieel gebied en havens;
  • Het vliegen boven aaneengesloten bebouwing, zeg in stedelijk gebied;
  • Met aantekeningen zoals EVLOS, Radio Telegrafie voor Civiele CTRs;
  • BVLOS experimenten op Dutch Drone Centre Aviolanda met niet gecertificeerde toestellen en piloten.

Indien een mogelijke vliegopdracht afwijkt van de gegunde bevoegdheden, zal er een aanvullende risico alalyse worden uitgewerkt en een ontheffng bij de luchtvaart authoriteit moeten worden aangevraagd. 

Tijdens een intake zullen wij uw behoeften in kaart brengen en onze dienstverlening hierop afstemmen. U krijgt een gedegen voorstel waarin u precies kan zien wat u van ons kan verwachten en wat wij van u verwachten om tot het gewenste doel te komen.

Zodra de opdracht goed is omschreven gaan we door de volgende fasen:
Pre-flight assessment
Hierin werken we de opdracht verder uit in taken voor de crew, kijken we naar het luchtruim ter plaatse, de omgeving van de locatie en locatie zelf om alle risico’s in kaart te brengen en eventueel te mitigeren.
Wij zullen daar waar nodig voor verdere vergunningen en goedkeuringen zorgen van lokale overheid en/of luchtvaart autoriteit.

Vluchtuitvoering
Voor de vlucht wordt nogmaals naar de afspraken gekeken en ook of er nieuwe of veranderde omstandigheden zijn in vergelijking met de pre-flight assessment. Ook kijken we of er nieuwe risico’s zijn.
De crew en vertegenwoordiger van de opdrachtgever worden gebriefd en de vlucht wordt volgens het bedrijfshandboek en beschreven procedures uitgevoerd.
Na de vlucht worden volgens de procedures de apparatuur weer ingepakt en de data zeker gesteld.

Post-flight werkzaamheden.
De data welke tijdens de vlucht is geregistreed zal volgens afspraak worden verwerkt in rapportage en databestanden.
De volgende databestanden kunnen worden opgeleverd:

  • NDVI en soortgelijke Agri-rapportage
  • Orthomosaic
  • Digital Terrein Model (DTM)
  • Digital Surface Model (DSM)
  • Volumetrisch
  • Contour and Topografische mapping
  • 3D Visualisatie
  • RAW en JPG foto bestanden
  • Diverse video bestand typen.
  • Vraag naar verdere mogelijkheden....

In overleg met RPAS Services kunnen wij experts vragen om de bovengenoemde rapportage te vertalen naar leesbare informatie en bijvoorbeeld taakkaarten voor in de Agri-sector.

RPAS Services heeft o.a. relaties met Inspectie bedrijven en Agri-advies bedrijven.

Voor inspecties in risicovolle omgevingen kan RPAS Services medewerkers inzetten met bijvoorbeeld VCA certificering. Indien noodzakelijk kunnen medewerkers aanvullende bedrijfsmatige veiligheidstrainingen volgen.

 

 

 

 

LID VAN

 

logo aopa

 Logo KNVvL square

 

VISITORS

Today57
This week681
This month2509
Total127777